Miedziany Oranż będzie wiodącym kolorem 2015 roku według marki Dulux

0

Międzynarodowy zespół ekspertów ds. kolorystyki AkzoNobel wybrał ciepły odcień „Miedzianego Oranżu” wiodącym we wnętrzarstwie odcieniem nadchodzącego roku.

Kolor „Miedziany Oranż” symbolizujący ciepło i harmonię tworzy wyjątkowe przestrzenie w połączeniu z ciepłymi barwami neutralnymi (np. odcieniami drewna, naturalnej skóry), oraz z bielą, różami oraz innymi odcieniami pomarańczowymi. Dzięki dodatku szlachetnej miedzi, doskonale łączy się również z odcieniami metalicznymi.

Trendy kolorystyczne Dulux 2015 – Warstwy+warstwy

Ten trend pokazuje nam, że nasze życie staje się coraz bardziej wielowymiarowe, a kolejne głębie ujawniają się w miarę, jak analizujemy i badamy siebie samych i nasze otoczenie. Cyfrowy krajobraz nakłada kolejne warstwy na otaczający nas świat, nie tylko w rozumieniu przestrzeni, lecz także czasu. Trend ten przekłada się na subtelne wykorzystywanie skupisk kolorów, zamiast używania pojedynczego odcienia. Kluczem jest tu połączenie różnych kolorów, głównie w miękkich i pastelowych odcieniach, wzmocnionych Kolorem Roku 2015; a zastosowanie blaknących, nakładających się na siebie i nieprzezroczystych materiałów zwiększa wrażenie głębi.

Trend Warstwy+warstwy
Trend Warstwy+warstwy

Niedostrzegane przestrzenie

Główny motyw tego trendu to przekonanie, że obecnie przestrzeń jest luksusem, w związku z czym uczymy się cenić i wykorzystywać wcześniej niedostrzegane lub zaniedbywane obszary naszego otoczenia. Ta paleta, stanowiąca bardzo wyrafinowaną kolekcję barw, wykorzystuje trzy bardzo różne kolory – niebieskoszary, khaki i neutralny róż, a do wyboru są po cztery odcienie każdego z nich plus biel. Można łączyć ze sobą różne natężenia tej samej barwy, aby uzyskać efekt cieniowania, lub różne odcienie o tym samym natężeniu, co pozwoli nam osiągnąć bardziej zróżnicowany, lecz harmonijny efekt.

Trend Niedostrzegane przestrzenie Trend Ona+On
Niedostrzegane przestrzenie On+ona

On+ona

To motyw, który pokazuje nam, że narasta w nas tendencja do celebrowania tego, co najlepsze w każdej płci – liczą się zarówno różnice, jak i równość. Motyw ten pokazuje nam, że żyjemy wspólnie na jednej przestrzeni, i elementy męskie i żeńskie mogą wzajemnie się uzupełniać, tworząc wspaniale wnętrza w stylu vintage. Taki sposób postrzegania znajduje odzwierciedlenie w palecie kolorów, w której widzimy tradycyjne kobiece odcienie, takie jak śliwkowy, pudrowy róż i kremowy, połączone z męskim khaki, szarością łupka i głęboko morskim. Kolory te doskonale łączą się i uzupełniają, gdy używa się ich razem. Uzyskany w ten sposób efekt jest klasyczny, subtelny a jednocześnie bardzo stanowczy.

Przyjacielska wymiana

Ostatni motyw na rok 2015 wskazuje na jedną z najbardziej znaczących tendencji społecznych ostatnich lat, opartej na współpracy gospodarki przyjacielskiej wymiany. To wrażenie nowych połączeń i eklektycznego podejścia do tworzenia przestrzeni znajduje odzwierciedlenie w ciepłej palecie kolorów, które są często wykorzystywane w dość nieprzewidywalny sposób. Na przykład jagodowe róże i czerwienie dodają miękkości w połączeniu z limonkowym i pomarańczowym, ale mogą wzbogacić ochrę, głęboki brąz i ciepły szary.

Trend Przyjacielska wymiana
Trend Przyjacielska wymiana

Wielka natura+mały człowiek

Natura reprezentuje wszystko to, co jest nieprzewidywalne i czego nie da się poskromić. Chcemy zmierzyć się z żywiołami i wprowadzić ich siłę do wnętrz. W palecie trendu widzimy więc piękne połączenia barw i materiałów spotykane w naturze, by tworzyć przestrzenie, które są ciepłe i pokrzepiające. Ta paleta kolorystyczna odzwierciedla spalone słońcem tereny pustyni w Arizonie – rozległej i przerażającej, a jednocześnie szokująco pięknej. Bogate ziemiste odcienie sepii, ochry, sieny i wypiekanej gliny tworzą paletę kolorów, które są naturalne i mocne – zupełnie jak środowisko, które stało się inspiracją do jej opracowania. W tym trendzie widać ciekawe połączenie stylu rustykalnego z industrialnym – nietuzinkowa  reinterpretacja  przestrzeni, w której kolory wzajemnie się przenikają i nachodzą na siebie.

Trend Wielka natura+mały człowiek
Trend Wielka natura+mały człowiek